Poradnik dla "budujących" z pomocą sieci
Autorem artykułu jest Tomek LewandowskiCoraz więcej osób budując lub remontując poszukuje informacji w internecie. Ja chciałbym podzielić się z Wami kilkoma wskazówkami jak nie przepaść w gąszczu informacji i nie dać naciągnąć się "specjalistom".
Nie wiem czy czytając ten artykuł jesteś na etapie projektu, czy może dobierasz już kolor wykładziny w pokoju gościnnym. Jak jednak się domyślasz, nie to jest w tym wszystkim najważniejsze. Oto jest kilka zasad, które uratują Cię przed sieciowym natłokiem informacji.
Gdzie zacząć?
Tu nie będę zbytnio oryginalny. Nie podam Ci linków stron, na których znajdziesz idealne wskazówki, które rozwiążą Twój problem. Zaczynamy bardzo standardowo - wyszukiwarka! Tu w zasadzie powinienem od razu powiedzieć Google.
W tym miejscu możnaby skończyć pisać ten artykuł. Przecież "googlować" każdy potrafi. Okazuje się, że nie jest to takie łatwe. Tysiące ludzi trudzą się na codzień, aby domyślić się co wpiszesz w formularz i podać Ci jako pierwszy link, który wcale nie jest dla Ciebie najlepszy. Staraj się zatem przełamać schematy i wyszukiwać niestandardowe frazy.
Szukając lodówki nie wpisuj: "jaką lodówkę wybrać", bo trafisz na fora, gdzie wynajęci przez producentów pisarze doradzą Ci wskazane produkty. Może lepiej wpisz: "gdzie naprawić lodówkę" i sprawdź jakie psują się najczęsciej? Albo gdy nie wiesz czy wybrać producenta X czy Y wpisz - "gdzie jest serwis X w Szczecinie" i powtórz to dla firmy Y. Zobaczysz, że wyników poszukiwań dla pierwszego zapytania jest np. 100 tyś, a drugiego 20 tyś. Jak dla mnie to już wskazówka, aby wybrać Y!
Po co zatem wyszukiwarka?
W tej chwili możesz się zastanawiać - to po co mi wogóle wyszukiwarka, skoro mam nie odwiedzać linków? Nie przesadzajmy z tymi spiskowymi teoriami. Oczywiście są też i strony, na których chcemy trochę poszperać. Wystarczy sie trochę rozejrzeć i szukając np. kotła dwufunkcyjnego trafiamy na stronę dla instalatorów. Okazuje się, że znajdują się w sieci strony, które przeznaczone są dla pracowników danej branży. Często są one również sponsorowane przez producentów czy sprzedawców, ale nie jest powszechne. Wspomniana wcześniej strona zawiera na przykład informacje wielul producentów o aktualnych promocjach dla instalatorów. Czyż nie jest to dla nas świetna informacja? Jak rozbudujemy to o specjalistyczne fora, poradniki dla fachowców, itp okaże się, że w bardzo szybki i prosty sposób możemy pozyskać sporą wiedzę teoretyczną, która pozwoli nam podjąć samodzielną decyzję o wyborze produktu.
A co ze sklepami?
Oczywiście warto je przejrzeć. Dają one pojęcie o tym co jest na rynku i jakie są ceny. Nie siedźmy jednak tylko przed komputerem. Często może okazać się, że korzystając z np. wyszukiwarki wykonawcy możemy sporo zaoszczędzić. We wspomnianej technice grzewczej - jeżeli produkt kupimy wraz z instalacją to zapłacimy 8% a nie 23% VAT. To już spora różnica!
Zamiast podsumowania
Rada jest prosta: szukajmy, klikajmy, czytajmy. Nie dajmy się jednak zwariować, a przede wszystkim - nie dajmy się nabrać!
---
Tomasz
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Guidance for "builders" of a network
The author of this article is Tom Lewandowski
More and more people are building or renovating seeking information on the Internet. I would like to share with you some tips as no gap in the thicket of information and not to stretch the "experts".I do not know if you're reading this article at the design stage, or perhaps already are drawing color in the living room carpet. But as you can imagine, this is not all that important. Here are a few rules that will save you from accumulation of network information.Where to start?Here, I will not be too original. I will not give you the links pages where you can find great tips that will solve your problem. We start very standard - search engine! Here, in principle, should I tell Google right away.At this point one could finish writing this article. After all, "googlować" everybody can do. It turns out that it is not so easy. Thousands of people struggle with on a daily basis to figure out what you type into the form and give you the first link, which is not the best for you. Try to break the patterns and therefore customized search phrase.Looking for refrigerators do not type: "choose a refrigerator that" because you hit the forums, where writers hired by the producers of the items will advise you. Maybe better to write: "where to fix the fridge" and see what spoils the most often? Or if you do not know whether to choose a manufacturer, type X or Y - "where is service X in Szczecin" and repeat it for the company Y. You will see that the search results for the first query is for example 100 thousand, and another 20 thousand. As for me, it's an indication to select a quote!So why search?At this time, you may be wondering - this is what I find at all, since I have not visited links?Do not exaggerate with these conspiracy theories. Of course there are also sites where you want a little rummage. Just look around a little in August and looking for such boiler combi we come to the site for installers. It turns out that there are on the network side, which are intended for employees of the industry. Often they are also sponsored by the manufacturers or retailers, but is not common. Mentioned earlier, for example, the page contains information wielul producers on current promotions for installers. Is not it great news for us? How do we extend it to specialized forums, guides for professionals, etc, it appears that in a very quick and simple way we can gain a lot of theoretical knowledge that will enable us to take an independent decision on the selection of the product.What about stores?Of course, we review them. They give you an idea of what is on the market and what are the prices. Siedźmy not, however, only the computer. Often it may be that by using search engines such as contractors, we can save you a lot. In said heating technology - if we buy the product, along with the installation it will pay 8% and not 23% VAT. That's quite a difference!Instead, the summaryThe Council is simple: look for, click, read the. But let's not go crazy, and above all - let us not be fooled!---ThomasAn article from the site www.Artelis.pl
No comments:
Post a Comment